This Land Acknowledgment, for use by Lifesaving Society staff and volunteers, is a first attempt at expressing and guiding a holistic approach to Truth & Reconciliation. The statement aims to:
- refocus our efforts in demonstrating an understanding of the importance of remembrance and of preserving the land for future generations.
- guide us as we pursue opportunities to partner with Indigenous peoples to advance the Society’s mission.
:::
The Lifesaving Society Ontario is situated on the ancestral lands of Indigenous peoples, a region rich in rivers and lakes. We are grateful to pursue our drowning prevention work on this extraordinary territory. These are the sacred lands of the Anishnabeg, Haudenosaunee, Mississaugas of the Credit and Wendat peoples, and home to many Indigenous peoples from across Turtle Island.
As we think about our place in the world, we invite you to think about yours, and to pay respect to those who came before. We are mindful of broken covenants and the need to partner with the Indigenous peoples who continue to call this land home, and to act as fellow stewards – to share and care for this land and its waterways for generations to come.
Reconnaissance des terres
Le présent énoncé de reconnaissance des terres, destiné au personnel et aux bénévoles de la Société de sauvetage, se veut une première tentative de présenter et d’orienter une démarche holistique dans l’optique de la vérité et de la réconciliation. La déclaration a pour objectif :
- de recentrer nos efforts pour montrer une compréhension de l’importance du souvenir et de la préservation des terres pour les générations futures;
- de nous guider dans la recherche d’occasions de partenariat avec les peuples autochtones pour faire progresser la mission de la Société.
:::
La Société de sauvetage de l’Ontario est située sur les terres ancestrales des peuples autochtones, une région riche en rivières et en lacs. Nous sommes reconnaissants de pouvoir poursuivre nos efforts de prévention des noyades sur ce territoire extraordinaire. Ces terres sacrées sont celles des peuples Anishnabeg, Haudenosaunee, Mississaugas of the Credit et Wendat, et elles abritent de nombreux peuples autochtones de l’île de la Tortue.
Pendant que nous réfléchissons à la place que nous occupons dans le monde, nous vous invitons à réfléchir à la vôtre et à rendre hommage à celles et ceux qui nous ont précédés. Nous sommes conscients des alliances brisées et de la nécessité de nous associer aux peuples autochtones qui continuent de vivre sur ces terres et aussi de la nécessité d’agir en tant que gardiens, au côté des peuples autochtones, afin de partager ces terres et les cours d’eau qui les sillonnent et en prendre soin pour les générations à venir.